De vape-industrie kan niet adverteren voor kinderen, maar anti-tabakkruisvaarders doen het voor hen

SaveSavedRemoved 0
Deal Score0
Deal Score0

Anti-tabakkruisvaarders geven al drie jaar de schuld aan fabrikanten en retailers van e-sigaretten voor het toegenomen vapen door tieners, wat de CDC, onder verwijzing naar de resultaten van de National Youth Tobacco Survey, dramatisch een epidemie noemt.

De vape-industrie wordt ervan beschuldigd jongeren te verleiden met kindvriendelijke smaken, tekenfilms en afbeeldingen, maar het is misschien niet de reclame uit de branche die jonge vapers drijft. Anti-vape-organisaties voeren alomtegenwoordige informatiecampagnes die jongeren overspoelen met tekenfilms en andere hippe afbeeldingen, foto’s van kinderen die dampen en aantrekkelijke illustraties van vapen-smaken. Anti-tabakskrachten moedigen kinderen eigenlijk aan om e-sigaretten te proberen door te benadrukken hoe gemakkelijk het is om de producten te gebruiken, de reeks beschikbare smaken en de verleidelijke nicotine-buzz die gepaard gaat met het gebruik ervan.

Charles Gardner biedt een indrukwekkende verzameling van onbedoelde pro-vaping door verbodsbepalingen afbeeldingen en advertenties in deze twitter-thread. Ik heb de afbeeldingen ingedeeld in drie groepen – Kids Vaping, Cartoons en Flavor Advertising – met aantekeningen over wie ze heeft gefinancierd.

KIDS VAPEN

Vorig jaar bespotte Clive Bates de slecht opgestelde reclamecampagne voor vapenepidemieën van de FDA, die kinderen in feite uitnodigde om te experimenteren. Hier zijn meer afbeeldingen:

BEELDVERHALEN


SMAAK ADVERTENTIES

Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat ten minste vijf van de vorige advertenties een pod-apparaat benadrukten dat veel op een JUUL lijkt, en één noemt zelfs het merk. Hier is nog een JUUL-advertentie waarvoor het bedrijf niet heeft betaald:

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Gangstersinc
Logo
Compare items
  • Cameras (0)
  • Phones (0)
Compare